2011. október 18., kedd

Kérdés: “elindult a robogó, leállt, de azóta nem indul”

Bizonyára sokunk számára ismerős a helyzet, a robogónk nem akar indulni, és akárhogy rúgjuk, meg indítózzuk, csak nem pöffent egyet se. Ez automata szivatónál egy kicsit ritkább eset, a gyakoribb a manuális szivató nem megfelelő működtetéséből ered, de a lényeg az, hogy nem indul...na, nézzük meg miért is, és hogy orvosoljuk.
Első körben nézzük meg, mi történik a motorral. A 2T érzékeny a keverékre, főleg alapjáraton és hidegen. A nem megfelelő keverék miatt a motor nem tud elindulni, mivel vagy túl sok, vagy túl kevés a benzin. De itt a későbbiek folyamán nem is ez lesz majd a gondunk. Ha egy minarellis motort nézünk, akkor a motor ugyan nem indul, de a főtengely pörög. A kis ékszíj pedig akár járó motornál, akár indítózott, akár berúgott motornál hajt egy kis szerkezetet, aminek a neve: Olajpumpa. (Tévedés ne essék, ahol a gázbowden az olajpumpa szabályozója, mint pl. a Keeway-eknél, ott is megesik ez a dolog)
És itt elértünk a dolog lényegéhez. A keverék nem optimális, a motor nem fog elindulni, de eközben az olajpumpa folyamatosan nyomja az olajat a karburátorba, ami egy idő után az úszóházba is leszivárog. Ezáltal benzin nem kerül a karbiba, de olaj egyre több és több.
Vagyis a legkézenfekvőbb megoldás, hogy szépen kiszedjük a karburátort, és kipucoljuk az olajtól. Itt különösen fontos, hogy ne csak az úszóházat, hanem a fúvókákat is alaposan fújjuk ki tárcsafék-tisztítóval. Ha ez megvan, karbi vissza, olajcső vissza, benzincső vissza, és a vákuumcsövön szívjunk párat, hogy alapból töltött úszóházzal kezdje a karbi a munkáját.
Ha mindent jól csináltunk, akkor a motor elindul. Nagyon nagy füstje lesz, mivel a forgattyús ház, és a kipufogó is tele van olajjal. Ezt mindenképp ki kell belőle fújatni, uh lehet menni újjáéledt kedvencünkkel egy nagy karikát, és nem kell kímélni, had fújja ki az orrát :)

7 megjegyzés:

  1. Vettem egy Kör Sr-t nem olyan rég frissen tuningolva, 19-es DellOrto karbival, ezt lecseréltem egy vadi új 17,5-es D.Ortora, mert sokat fogyasztott a 19-essel. Pöcc rőfre indult a gép többször is hidegen melegen a régi karbival meg ezzel az ujjal is. Utána olvastam, hogyan állítsak keveréket az új karbin... végül is oda lyukadtam ki olvastam, hogy zárjam el a benzincsapot és ha felpörög a motor akkor rossz a keverék. Fel is pörgött de azóta nem tudom beindítani se szívatóval (manualis) se sehogy se hidegen csak akkor tudom beröffenteni, ha megtisztítom a gyertyát. Melegen se mindig tudom beindítani csak ha gyertyát tisztítok Ezt azóta kell csinálnom amióta követtem ennek a baromnak a leirását... Mi lehet a baj? Hogyan lehetne úgy megcsinálni, hogy ne keljen bajlódni a gyertyatisztítással? (40-es keverék van most benne)

    VálaszTörlés
  2. helo.4t kinai robogo.kicsereltem a benzincsovet mert eloregedett,ment,leallt,nem akar indulni.porgetne de nem roffen be.a motor viszonylag uj 1200km van benne.mondjuk a multkor sztem sok olajat ontottem utanna.lehet ez a baj?

    VálaszTörlés
  3. 2t robogóm menetközben leált és azota nem indul

    VálaszTörlés
  4. Üdv! Szeretném segítségeteket kérni, Aprilia Rally 50es léghűtéses mocim van, Dellorto 12 manuális szívatós karbi, problémám hogy hidegen nagyon nehezen vagy egyáltalán nem indul, meleg motorral meg 1 rúgásra indul. Karbin nem állítottam semmit, egyedül a szívócsonkot cseréltem le mert gumibol van, megrepedezett ill át szakadt, miért indul hidegen nehezen? válaszotokat köszönöm

    VálaszTörlés
  5. Nekem olyan problémám van hogy csak akkor indul a mocit ha befogom a levegő beszivó csónkot és kézzel szabályozó a levegőt. Vagy ha beöntök benzint a henger e. Mindent kicseréltem ami szabájozhat.komplett karbi fúvókák. Még a beszivó csonk alatti üzemanyag szabájzót is. Azt a kis vájut. De senmi

    VálaszTörlés
  6. Vagy robogòn 125cm 4t beidùl ùtana leall milehet bája

    VálaszTörlés