PROJEKTEK

P R O J E K T E K

MINDIG VANNAK CÉLOK, AMIKET AZ EMBER EL AKAR ÉRNI, ILYEN CÉLJAIM TERMÉSZETESEN NEKEM IS VANNAK, FŐKÉPP HOGY A ROBOGÓN EGY MÁSOK ÁLTAL MÁR ALKALMAZOTT TECHNIKÁKAT FINOMÍTSAM, VAGY HOGY EGY ÚJÍTÁST PRÓBÁLJAK MEG CSINÁLNI. EZEK A KIGONDOLÁSTÓL ÉS A TESZTELÉSTŐL KEZDVE EGÉSZEN A KÉSZRE FINOMÍTOTT "TECHNOLÓGIA" ELKÉSZÜLÉSÉIG TARTANAK. PERSZE MINDENT LEHET FOKOZNI, DE ELŐSZÖR AZ ALAPOKKAL KELL ELKEZDENI.

ANGEL-EYES

Mindenki számára ismerős lehet, aki esetleg motoron még nem látta, ez a világító-eszköz a BMW-ken látható, a foncsor körüli világító karika, melyet egy kívülről nem látható fényforrás lát el fénnyel. Persze robogókon láthattál már ilyet, az elkészítés módja mindig más és más. A színek terén persze vannak korlátozások - főleg a rend éber őrei miatt - de a formák terén a kör az ami a legmegszokottabb. Ezt én eddig átlátszó sziloplaszt rögzítéssel láttam, ami valljuk be őszintén, egy ilyen igényes és igencsak látványos fényforrás színvonalát eléggé lerombolja.

Ebben a projektben a cél az, hogy a fényforrás kidolgozottságát a legigényesebb kinézetig alakítsam, itt gondolok az alapanyagok, a fényforrások és a készítést végző szerszámok minőségbeli kiemelkedésére. A fényforrás formáját is picit kilököm a körből, az egyedibb formák felé indulunk, és a nagykönyvben megírt paraméterektől is elrugaszkodunk, főleg azért hogy az egyedi kialakításból a legtöbbet kihozzuk, persze olyan határokon belül, ahol még nem fognak sérülni az "összetevők".

A projekt jelenleg egy tesztkarikánál tart, ahol az egyik fő paraméter mértéket lecsökkentettem, a jobb fényerő érdekében. A helyzetjelzőre van kötve a kis karika, amelyen figyelem a viselkedését üzemmeleg motornál - ahol főképp az alacsony fordulat miatti generátor-áramingadozás a lényeges - illetve a különböző világítási módokban - csak helyzetjelző, teljes világítás, reflektor, indexek, és ezek kombinációja.

IDOMOZÁS

Az optikai tuning csúcsa, az egyedi idomok készítése. Itt inkább a legyártás technikája amin csiszolni szeretnék, vagyis az eddig sokszor alkalmazott "üvegszál-gyanta, kenem-rakom azt' jó lesz" elvtől akarok eltérni. Az anyagok tudatos megválasztásával és mennyiségével a gyárival megegyező, de inkább erősebb idom kiépítése az első, míg a gyárival pontosan megegyező méretek megtartása a gyári idomot felhasználva a másik cél. Mindezeket úgy, hogy az esetleges apró finomítások során a gyári idom használható állapotba maradjon az új elkészültéig.

Továbbá az eddig elég ritkán látott szénszálas idomok vagy idomrészek előtérbe helyezése - sokan ezt carbon-mintának nevezik. Itt nem a minta, hanem az alapanyag lesz a szénszál, mely ezáltal sokkal ellenállóbb lesz még az üvegszálas testvérénél is.

Az gyári idom sablonja lesz segítség az új, sokkal egyedibb idomkialakításkor, ennek a sablonnak a teljes egészét, de akár egy részét is felhasználhatjuk, attól függően milyen átalakítás lesz majd rajta végrehajtva.

Az elinduláshoz szükséges tőke hiánya miatt ez a projekt még nem indult el...