2011. augusztus 31., szerda

Motoforce M-Type kuplung

Meglehetősen csábító mind a kinézet, mind a konstrukció…egyszerűen pontosan ugyanolyanra állítható rugóelőfeszítés, három készlet rugó, és hatalmas kuplungpofák. Sajnos azonban a beszerelésnél előkerültek a rejtett hibák, amik nem olyan egetrengetően nagyok, de kellemetlenek.

Nézzük meg először magát a kuplungot. A kuplungon a rugó-előfeszítés a súlyok által történik, azokat kell egy bebordázott részen mozgatni egy imbusz-csavart meglazítva. Egyszerű, mivel mindegyik ugyanabba a távolságba kerül. Ezzel mondjuk nem is volt semmi probléma, de a kis bordákban azért a gyártás során ottmaradt egy kevéske forgács, amit egy drótkefével vagy más, viszonylag éles tárggyal el kell távolítani onnan. 3 készlet rugó van hozzá, az egyszerűbb beállítás végett, és egy rugótányér.

 

Első hibapont a kuplung javára, hogy az előfeszítést csak úgy lehet állítani, hogy a rugókat eltávolítjuk a súlyokról, mivel csak akkor fog illeszkedni rendesen a súly. Vagyis egy idő után megedzi az idegeinket hogy rugó ki, rugó be, amellett, hogy amúgy ez nem egy egyszerű baleset. A 2-Extreme kuplungba egyszerű volt a rugócsere, belement a helyére rendesen, itt azonban néha rá kell segíteni egy fa vagy gumikalapáccsal.

Namost, ha a rugó, a súlyok rendben, mehet fel a helyére, itt nincs is nagy gond, szokványos művelet. A hangolásnál ért a legnagyobb meglepetés, ugyanis a rugó szett amit hozzá adnak nem biztos, hogy ehhez a kuplunghoz lett kitalálva. Nekem a ZX-hez a legerősebb, piros rugó van bent legnagyobb előfeszítésen, és még ígyis korán nyit, nem kicsit. És itt kerül elő a másik érdekesség, hogy ennél a kuplungnál a mérnökök picit eldeformálták a kuplungpofákat, hogy a bekopás után bármilyen haranghoz illeszkedjen. Igen ám, de első indulás  után egy kiskörömnyi terület az amivel a kuplung a harangnak feszül. Így ezt meg kell koptatni kicsit, pár ezer kilóméter, mire a rendes fogást eléri, és akkor elvileg a rugó-előfeszítés is jobban érezhető lesz.

Mindazonáltal, hogy vannak ezek az apró hibák, jó kuplung. Egyenletes az indulás, nem remeg be a meghajtás-rész. Hosszabb menet után is jól fog, és bár korán nyit, stabilan indítja meg a robogót. Egy másik gyártó rugóival jobban orvosolható ez az előfeszítési probléma, erről később még próbálok írni részletesebben, de csak akkor ha már installálva van a rendszerbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése