2011. július 17., vasárnap

Continental ContiTwist Sport

Gumicsere alkalmával – mint az élet elég sok területén – itt is számtalan lehetőségünk áll fent, sok gyártóval, azon belül is sok típussal. A választás csak rajtunk áll, én azonban próbálok segíteni egy kicsit.
A gyári gumi kritikán aluli szereplése miatt láttam elérkezettnek a cserét, és erre esett a választásom, mert én szeretem a sportos vezetési stílust. De gondolom nem csak én. A gyártó és a webáruházak legtöbbje azt hozza fel, hogy egy sportos, közepesen puha abroncsról van szó, ami kitűnő visszajelzést ad az aszfaltról, gyorsan melegszik, és esőben is otthonosan érzi magát, mindezt mindennapos használatra. Kell nekünk ennél több??
A saját álláspontom szerint is sportos gumi, és a visszajelzése is kitűnő. Esőben még nem volt szerencsém menni vele, de a negatív profil méretét és kialakítását látva biztos hogy megállja a helyét. Aszfalton verhetetlen, ha azonban elhagyjuk elemi erejét, a betont, elveszik előnyeinek sokasága. Tehát terepre vagy földútra ez a gumi nem jó választás.
Nem tudom ugyan, hogy hogy is van a többi egyméretes első/hátsó gumival, nála úgy van, hogy a forgásirány a két keréken ellentétes, tehát a két abroncs egymás tükörképeként van feltéve a felnire, mivel a gumi oldalán erre van utasítás. Érdekes megoldás:
   
De a sportos design ígyis mindkét keréken jól néz ki! A tapadásra tényleg nincs panasz, a gumi ha eléri az üzemmeleg állapotot, szabály szerint el se lehet tépni az aszfaltról. De persze ehhez be kell melegednie…ilyenkor nyáron nagyon tuti a helyzet, forró a beton, forró a levegő, pillanatok alatt melegszik a gumi. Volt szerencsém hidegben is menni vele. A tapadásra még hidegben sincs panasz, érezni hogy fogja a betont, de erősebb bedöntésnél azért figyelmeztet, hogy nem kéne még erőltetni a dolgot.
És egy elég sarkalatos pont, a fékezés…nekem a gumi felszerelése után megszűnt az első fékezéskor fellépő beremegés – ami ezek szerint a régi gumi kialakítása miatt lépett fel. Stabilan követi a kijelölt utat, és ha csak nem szándékozunk a fékbe kapaszkodni izomból, a kanyarokban is nyugodtan lassíthatunk. Persze itt elkezd kiegyenesedni a motor, de ez a fizika miatt van, ebbe most ne menjünk bele.
Gumiteszteknél szokták írni a felállítási hajlamot, ami annyit takar – szerintem – hogy lassítás, vagy kigyorsítás alkalmával a  gumi mennyire hajlamos egyenesbe húzni a motort. Na, egy jó hír, a Continental-ban nincs meg nagyon a hajlam, ha a pereméig döntjük a motort, akkor amíg mi nem akarjuk másképp, ott is marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése