2011. május 29., vasárnap

Kérdés: “légszűrőben fojtás?”

A kérdés jó, és mindkét válasz igaz rá, valamilyen szinten. Tehát, van is, meg nem is. Konkrétan fojtás nincs benne, amit el lehetne távolítani. Csakhogy a gyári légszűrőház és szűrő kialakítását tekintve sok fizikai ellenállást rejt magában. A fekvő minarellis légszűrőházon meg is mutatom.

Rögtön az első maga a szűrőbetét. Nekem egy két rétegű, de eléggé sűrű szivacsos-szőrős betét volt bent, ami ugyan remekül szűr, de sajnos nem úgy engedi át a levegőt, ahogy kell, és ha már nem gyári a motor, akkor ez még fontosabb szempont. Ahhoz, hogy le tudja adni az optimális erőt a motor, elég levegőhöz kell jutnia. A gyári légszűrő pont elég a gyári motornak, de egy tuningoltnak már nem biztos. De vannak sportlégszűrők a gyári légszűrőházba, például a Stage6 Double Layer, a Malossi Red Filter vagy a Polininek a táblás légszűrőszivacsa, amiből ki lehet vágni a légszűrőházba való formát.

 

A másik maga a légszűrőház. A minarellis box-nak van egy kis pipája, ahol a levegőt szívja. Na, ez fizikailag hátrányos, mivel a levegőnek tekeregnie kell, és elég szűk helyen tud csak bejutni. Ha ezt kivesszük, már optimálisabb lesz a motor levegőellátása.

 

Minden légszűrőháznak megvan a maga kis fifikája, van olyan, aminek kijön a légszűrő a kihajtásdekli fölé. Van amelyikben több szűrő is van, itt is van lehetőség legalább az egyiket cserélni.

Ha nem akarjuk a gyári légszűrőházat lecserélni, akkor a légszűrő-szivacs cseréje a legfontosabb, és ha lehetőségünk van, akkor eltüntetni a szűrőrendszerből a felesleges kacskaringókat. De bármilyen átalakítást is végzünk, mindenképp állítsuk be hozzá a karburátort, mert ha a több levegő miatt túl szegény keveréke lesz a motornak, és előfordulhat hogy kilyukad a dugó, vagy beszorul.

Általánosságban elmondható, hogy a sport-légszűrőszivacs aplikálása után egy kb. 5%-al nagyobb főfúvóka kell, hogy optimális maradjon a keverék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése