Nekem kínai robogóm van – de büszke vagyok rá, mert nagyon jó, és nagyon szeretem – de ezekben legtöbbször el vannak rejtve nekünk apróbb meglepetések. Ilyen pl. az oldalsztendernél lévő kis fekete kapcsoló, ami megszakítja a gyújtáselektronikát, vagyis oldalsztenderen nem indul a motor. De ezt hálistennek könnyen lehet orvosolni…
Legelső lépésként szépen kiszereljük az ülést és a sisaktartót, és az így keletkező levegős térben szembetaláljuk magunkat a hengert körülvevő fekete műanyaggal, a karburátorral – az esetek túlnyomó többségében – és az olajtartállyal. Ezek mellett rengeteg vezetékkel – amiből csak egyetlen köteg érdekel minket.
Szépen megfogjuk a kis fekete kapcsolóból kijövő vezetékeket, és elkezdjük húzni, közben megnézzük melyik köteg kezd el mocorogni a húzás hatására. Nekünk ugyanis ezzel kell csak foglalkoznunk. Ha megvan, akkor kezdjünk el keresni csatlakozási pontokat.
Legtöbbször a motortérben van a csatlakozó, kb. az olajtartály mellett, ha elöl van. Na, ezt a csatlakozót húzzuk szét,és próbáljuk meg beindítani a motort. Előfordulhat, hogy elindul, akkor csak fedjük le, hogy ne tudjon beázni. De tuti, hogy nem fog elindulni…
Namost…van nekünk két fél csatlakozónk, egyik a kis fekete kapcsolóhoz megy, a másik pedig a motor gyújtásához. Nekünk arra van szükségünk, ami a kapcsolóhoz menő vezetékek végén van. A kapcsolótól kb. 3-5 centire ezt a két vezetéket csípjük el. Azért ezt az oldalt, mert ha a sztender csere és bármilyen egyéb körülmény miatt vissza akarjuk kötni ezt az indításgátlót, egyszerűbb a kapcsoló-oldalt cserélni, mint újrakötni a gyújtás-elektronikát.
Na, tehát, levágtuk a csatlakozót. Most fogjuk a két vezetéket, blankoló fogóval vagy késsel levágjuk a vezetékekről a gumi borítást, és összekötjük őket. Szigetelő szalaggal szépen lezárjuk, és visszadugjuk. Oldalsztender ki, gyújtás, fék, indítózás, és a motor már ketyeg is – az indításgátló pedig ki van iktatva!
Főleg akkor hasznos, ha távindítást használunk, de középsztender már nincs.
Egy kis hozzáfűzni valóm van!!!
VálaszTörlésElőször is nem kell a sisaktartót kiszerelni, és főleg nem a vezetéket elvágni!!!!
Az oldal sztender nyomja meg a kis kapcsolóban a rugót, és valóban szakítja a gyújtás áramkörét, ez stimmel is!
Viszont jobban járunk, ha levesszük a kis fekete kapcsolót,(2 csavar tartja)és a hátulján még van 4 db. csavar azt kicsavarjuk, és egyszerűen rövidre zárjuk egy darab kis vezetékkel!
Ebben végül is van egy kis réz lamella, ami folyamatosan zárja a kört, addig a pillanatig, amíg meg nem nyomódik a kis rúd, és akkor nyitja a kört aminek következtében megszakad a gyújtás, és leáll a moci!
Ez az eljárás se hangzik rosszul, és valóban egyszerűbb mint az enyém...elméletben. Mert nekem pl le kell bontanom az alját a motornak - a sztendert és a hasidomot - hogy ahhoz a bizonyos két csavarhoz hozzáférjek, és max akkor is csak kihajtani tudom a kapcsolót, mert hagytak neki fél centit hogy játszani tudjak.
VálaszTörlésIgazából meg se lepődök az ilyeneken. Keeway ARN-nek pl a vázhoz pillanatkötegelőzték a gázbowdent...na, az se volt egyszerű eset :)
Kérhetném hogy vedd fel velem e-mailben a kapcsolatot?