2011. április 7., csütörtök

Rezeg a szelep…

Akármilyen tuningról is legyen szó, egy komolyabb membrán beszerzése nem fog ártani kedvencünknek! A gyári – és általában fém alapanyagú – membrán után érezhető változás lesz mikor a karbon membránt a helyére rakjuk!

Először is azok kedvéért akik csak most kóstolnak bele a robogózásba: a kétütemű motor résvezérelt, nincsenek szelepek. A dugattyú mozgása nyitja illetve zárja őket, lefelé mozgáskor a rezonátor és a forgattyús ház felelős az új, tiszta keverék égéstérbe jutásáról. DE! A forgattyús házban a keveréknek bent kell maradnia, minden körülmények között. Es a membrán pontosan ezt a célt hivatott teljesíteni. Működése egyszerű, mikor a dugattyú felfelé mozog, a membrán kinyit, és beengedi a karburátorban keletkező keveréket a forgattyús házba. Mikor azonban lefelé mozog, bezár, és zárva is tart. Ezzel a forgattyús házban elősűrítés lesz, ami a henger öblítését segíti elő.

 

A gyári motornak a fém membrán elég is. De ha már pl. egy kipufogót felraktunk, és magasabb lesz a fordulat, nem árt egy karbon membránt beszerezni. Többféle vastagság létezik, általánosságban elmondható, hogy a vékonyabb a gyorsulásra, míg a vastagabb a végsebességre van igencsak jótékony hatással. Persze ez nem azt jelenti, hogy ennek a cseréje bőven elég, de érezhetően más lesz a motor viselkedése.

A karbon membrán tartós, és jól viseli a magasabb fordulaton működést is. Miután beszereltük, a gázreakcióra mindenképp jótékony hatással lesz, a vastagságától függetlenül. Persze a vékonyabbal sokkal jobb, de a vastaggal is érezni.

 

Beszereléskor érdemes figyelni, hogy egyrészt a megfelelő oldal legyen befelé, másrészt hogy mielőtt meghúzzuk a határolólemez anyáját – márha van, mert ugye van olyan membránház amiben nincs – akkor igazítsuk be középre a membránlapot, hogy mindenhol egyenletesen, a peremétől egyforma távolságban zárjon.

A választék nagy, válogassatok kedvetekre!

2 megjegyzés:

  1. A membránlapkák mozgását a dugattyú által keltett kompresszió, illetve depresszió mozgatja. Ez nagy fordulaton olyan gyors, hogy "lebeg" a szelep. A vastagság pedig e "lebegés" frekvenciájával van kapcsolatban. Nem rossz cikk, csak hiányzik belőle a valódi műszaki tartalom.

    VálaszTörlés
  2. Viszont azok számára, akik most kóstolnak csak bele, és most tudják csak meg, hogy ilyen is van a robogóba, azok számára ez bőven elég. Próbálok törekedni arra, hogy egyszerűen írjak, és nem ömlesztve a teljes és részletes műszaki tartalmat.

    Persze ezt építő kritikának veszem, majd lesz olyan is amikor komolyabban belemerülünk a műszaki tartalomba.

    VálaszTörlés