2011. április 1., péntek

Nem árt, ha beüt a baj…

A robogótuning velejárója, hogy a teljesítmény növekedésével kedvencünk is egyre veszélyesebb lesz. Gondolni kell mindenre, nemcsak arra hogy bevegyük a kanyart, vagy hogy meg tudjunk állni…arra is gondolni kell, ha ember és gép valamiért elválik egymástól.

Itt pedig nem az eladásra gondolok most konkrétan, hanem arról, hogy leesünk a motorról. Mert ez bizony bármelyik pillanatban megeshet. És bizony egy nagy teljesítményű motor nemcsak nagyobb erővel, de nagyobb károkozási képességgel is rendelkezik.

Képzeljük csak el a helyzetet. Megyünk, megyünk, és valami oknál fogva leesünk a motorról. Lehet ez bármi miatt, megcsúszik a kerék, nem sikerül az egykerék, vagy ijedtünkben leugrunk róla. “Jobbik” eset, ha a motor oldalra borul, mert hamar megáll, és a karburátor buta helyzete miatt a motor se ketyeg tovább. Persze egyik esés se jó dolog, félreértés ne essen. De az a legveszélyesebb, ha a motorról úgy esünk le, hogy az még gurul tovább. Ilyenkor elcsaphat egy úton áthaladót, vagy a versenypályán a közönség közé szaladhat, és akkor nem csak gépi károk keletkeznek.

 

A jet-sky-ken használták a Kill-Switch nevezetű eszközt először. A lényege: a gyújtási áramkör egy ponton meg van szakítva vele, és csak akkor zár, ha a fejegység a foglalatban van. Ha azonban leesünk a járműről, kihúzódik, a gyújtási áramkör megszakad, és a motor leáll. Ez úgy történik, hogy a pilótához van csatolva egy rugalmas spirál-szállal a fejegység. Tehát ha leesünk, jön velünk.

Ezt a szerkezetet robogóra is lehet installálni. Elhelyezése mindenkinek a saját igényéhez igazítható, csak egy kis lyukat kell fúrni valahol az idomba.

És persze optikai kiegészítőnek is megállja a helyét. Hasznos kis találmány, ha a teljesítmény adott, de nem szeretnénk hogy a robogónk kárt tegyen magában vagy másokban, ha netán leperecelünk róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése