2011. március 23., szerda

2-Extreme 107 mm-es RACING Kuplung

Ha a gyári kuplung már nem látja el feladatát a megnövekedett erőviszonyok miatt, vagy egyszerűen csak elkoptak a pofái, és új kuplung vásárlása mellett döntünk, a rengeteg kuplungból nehéz néha válogatni. Én most a 2-Extreme kuplung mellett döntöttem, főleg hogy a márkát kicsit figyelembe helyezzem.

 

Impozáns kuplung, a gyárinál jóval nagyobb kuplungpofákkal. A rugótányér mellett találunk benne egy piros rugó szettet is, ami viszont nagyon erős, így azt csak a nagyon erősen tuningolt robogóknál érdemes kipróbálni. A kék ami benne van egy kipufogóval tuningolt robogó rajtját már kiválóan ellátja. Imbusz-kulcsal a kuplung leszedése nélkül is állítható rugó-előfeszítése van, amit még a felszerelés előtt érdemes egyformára állítani, majd a külső csavaroknál bejelölni. Itt jegyzem meg, hogy a T-kulcs kis imbusz tip-jeit felejtsük el, mert a fejet is meg a csavart is leradírozza, és akkor oda az állítgatás. Nehezen lehet csavarni, de nem kell megijedni tőle.

A gyárilag beállított érték megfelelő, ha a variátor rendesen be van állítva, és legalább a kipufogó már adott egy kis teljesítménynövekedést, ellenkező esetben a teljesen gyári motornál lehet hogy használatát mellőzni kéne. Szokatlan lehet a gyári után mivel tovább engedi pörögni a motort nyitás előtt, de ezzel jobb rajtot vehetünk kedvencünkkel!

2 megjegyzés:

  1. Valóban nagyobbak a pofái, mint a gyárinak. Viszont a spiáter anyag minősége kritikán aluli. A leírtakkal szemben az előfeszítés állításához le kell szedni, mert ahogyan te is leírtad a csavarfejek(a nem éppen kíváló minőség miatt) kinyalódnak... Viszont ha meglazítod a rögzítő csavarokat, akkor nem érhet meglepetés a csavarok rossz minősége miatt. A teszt elvégzése pedig teljesen felesleges, mert a ferodol réteg túlzott keménysége miatt soha nem fog elkopni. Ez jó hír, viszont emiatt a tapadása is igen silány. Sajnos én már tapasztaltam ezt. Volt ilyen kuplungom, gyorsan túl is adtam rajta...

    VálaszTörlés
  2. Én viszont egyrészt szeretem a kihívásokat - pedig nekem tényleg úgy kellett állítanom, hogy fent volt, mert se légkulcs, se fej nincs hozzá, és a gumisnak is csak annyi ideje volt h szétszed és felrak - másrészt meg lehet hogy javult azóta a minőség is. A teszt pedig azért van hogy összehasonlítsunk.
    Persze, lesz majd még sok teszt, és máshogy, amint a "tesztmotor" meglesz.
    Én meg vagyok vele elégedve, pedig nem kevés idő alatt 300 km-t belepakoltam, ebből kb 50-et a Budapesti csúcsforgalomban, és még 50-et Budapesten, nem csúcsforgalomban.
    Persze a kritikát nem veszem bántásnak, lehet hogy egyszer az én véleményem is változni fog.

    VálaszTörlés