2011. június 7., kedd

Kérdés: “2T kipufogó köpi az olajat”

Ez valamilyen szinten kapcsolódik az előző bejegyzéshez. A kipufogón a feltűnően sok olaj legtöbbször két problémára adhat okot. Ne hagyjuk figyelmen kívül ezt se, főleg ha tuningolunk…

Előzőleg írtam róla, hogy a sok olaj esetén a kipufogón feltűnően sok olajlerakódás van, főleg ha a rezonátorra fújja a kipufogógázt a cső. Persze nagyon idős motoroknál ez egy eléggé megszokott jelenség, ha ilyet tuningolunk akkor az olajzó-rendszer átnézése erősen ajánlott.

De vizsgáljuk meg alaposabban ezt a “köpést”…ha aranysárga színe van, akkor valóban az olaj lesz a sok, de – mint azt már írtam – ez erős füstöléssel jár együtt. Ha azonban sötétebb a lerakódás, erősen barna, akár fekete is, akkor ott másra is gyanakodni kell, legfőképp a benzin-levegő keverék dússágára. Ezt könnyen ellenőrizhetjük…

Kivesszük a gyujtógyertyát. Ha a gyertya hőértéke jó, akkor ilyen esetekben feketének kell lennie…a két problémára lebontva, ha matt fekete a gyertya színe, akkor sok a benzin a keverékben, ha azonban inkább fényes, csillogó fekete, akkor az olaj a sok. Találkoztam olyan esettel, amikor a gyertya színe majdnem az újéval azonos, ám vastagon fénylett rajta az olaj – de itt az illető az önolajzás mellett még egy adag 1:50 arányú keveréket adott a tankba…

Sok olaj esetén az olajszivattyút kell vizsgálni, sok benzin esetén apró léptékekben csökkentsük a főfúvóka méretét, és folyamatos ellenőrzés mellett a gyertya színe alapján csökkentsük az optimális őzbarna színig, ami matt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése