Bármilyen tuning esetén a meghajtás mellett a kuplungot is újra kell hangolni. Ennek természetesen több módja is van, és egy kis odafigyelést is igényel. A nem megfelelően beállított kuplunggal mind az elindulás, mind a gyorsulás rosszabb lehet akár a gyárinál is.
Első és egyben legfontosabb szabály: a kuplungot hangoljuk be utoljára a meghajtásban! Először a variátort állítjuk be, és ha az megfelelően van beállítva, csak utána nyúlunk a kuplunghoz. Ennek azon egyszerű oka van, hogy ha a variátort utoljára hangoljuk be, lehet hogy akadályba ütközünk, mivel ha a variátor előbb kezd el váltani, mint ahogy a kuplung nyit, az jelentős teljesítményvesztést okoz – mintha autóval 2-esből vagy 3-asból akarnánk 0-ról elindulni.
Tehát megvan a variátor beállítás, jöhet a kuplung. Ennek a legelterjedtebb módja, hogy a kuplung rugóit kicseréljük egy erősebbre. Ez későbbi nyitást eredményez. Ez minden kuplungnál lehetséges, de figyeljünk oda, hogy mindig az adott kuplunghoz való rugókat használjuk. Ez még a gyári kuplungnál is lehetséges hangolási módszer, hátránya, hogy nagy léptékekben működik csak a hangolás.
A Sport kategóriás kuplungoknál már van lehetőség egy finomhangolási módszerre, mégpedig a rugó-előfeszítésre. Ez többféleképpen lehetséges, egyik megoldás, hogy a rugóknak több beakasztási helye van, ezáltal más lesz a megnyúlása. Minél nagyobb a rugó feszessége, annál nagyobb lesz a nyitási fordulat. Ez persze nemcsak ebben a több beakasztásos módszerben létezik, van csavaros fokozatmentes előfeszítés is. Itt persze nagyon oda kell figyelni, hogy a csavarokat mindig egyenlő mértékben húzzuk vagy lazítsuk.
És végül a komoly tuning abszolút finomhangolása. Erre jó példa a Stage6 Versenykuplungja. Nemcsak a mércés rugó-előfeszítéssel állítható, hanem még súlyok is vannak pluszban, aminél számít nemcsak a súlyok mennyisége, de az elhelyezésük is. Ezzel szinte határtalan a beállítások módja, és a nyitási fordulat is.
De mindig figyeljünk oda a beállításra! A kuplung előbb nyit, mint ahogy a vario a váltást kezdi!
Üdvözletem!
VálaszTörlésNem tudom lehet e itt kérdezni? (ha nem kérem figyelmen kívül hagyni)
Szóval: vettem egy Motoforce kuplungot a robogómba
(Malaguti) de mivel ez inkább tuningolt motorokhoz való túl nagy fordulaton kezd nyitni (indulni)ami nekem nem jó. Van rajta valami állítási lehetőség (két imbuszcsavar egy sima és egy excentrikus) a kérdésem: lehet e a jelenlegihez képest extrémül levinni a nyitási fordulatot és egyáltalán merre és mit állítsak???
Ha szabad kérdezni és válaszol megköszönöm ha nem elnézést a zavarásért.
Üdv malaguticr1
Az e-mail címem: ratchet@hotmail.hu
VálaszTörlésÍrd meg ide légyszives a robogó típusát, és hogy a Motoforce variátorok közül melyiket is vetted bele, és akkor tudok segíteni.
Üdv!
VálaszTörlésÉn azt szeretném kérdezni a motorom dombon felfelé teljesen meghal végre sem az igazi nem is gyorsul.
Új szíjam van 5g görgővel. hiba jelenség lehet a kuplungtól azt még nem bántottam.
krampi77@citromail.hu
Hello!
VálaszTörlésA karbival az volt a gondom ,hogy túl sok volt benne a benzin és a túlfolyón kifolyt a benzin ,de igazából ezzel sok mindent nem tudok tenni mert műanyag úszón nem lehet állítani a helyzetét megnézem.
A motor viselkedése egyenes úton lehet hallani mint mikor kocsival mennék pl.háromba ,de már kérné a negyediket.
A motor pörög ,de nem egyenesen arányos a fordulatszám a sebességgel.
Dombon meg ahogy írtam teljesen megfullad. Húzom a gázt és csak hörög miközben teljesen megáll.
Erősebb kontraszt rúgót már próbáltam. De úgy sem jó,most ahogy mérlegen mértem 25kg körül van. A gyorsulás 0-ról sem az igazi. Igazából az a bajom a motor kettő éve van nálam mikor megvettem nem ilyen volt és szijcserén+görgő cserén kívül semmin nem változtattam.
Köszönöm az eddigi gyors korekt választ. (Malaguti F12)
van egy 97 es peugeot speedfightom. cseréltem rajta ékszijat a röpsujt vettem le. szerintem nem ugyan ugy raktam vissza.most alig akar beindulni ha beindul nem megy,és prüszköl.köhög.tud valaki segiteni...
VálaszTörlésÜdv. Van egy Suzuki burgman robim. Hirtelen helyből indulaskor néha a hátsó feléből egy madár csicsergesre hasonló hangot ad ki mikor egyedül megyek vele ha utast viszek nincs úgy hangja. Mi lehet a probléma?valaszt előre is köszönöm!gorgoket és a szijjat 10 ezer km-ként cserélem a kuplunghoz nem volt még hozzá nyulva.
VálaszTörlés