2011. január 21., péntek

Termék-tesztelés: 2-Extreme 17,5-es karburátor

A saját motoromnál a karburátor sajnos gyárilag egy gyenge pont volt, így annak hamar elérkezett a csere ideje. Az enyhébben, vagy még egyáltalán nem tuningolt robogónak egy 17,5-es torokátmérőjű karburátor már tökéletesen megfelel. Ha nem tudjuk megengedni magunknak a drága Dell’Orto karburátort, két választásunk van, a Motoforce vagy a 2-Extreme. Én ez utóbbit választottam…

 

…mégpedig a PHBN (azaz manuális szivatós) verziót. Maga a márka sok robogós számára még ismeretlen, vagy ismerik, de alulértékelik. Nekem kb 1500 km után került bele a robogóba, akkor kb két hónapos körül járhat, így már közel öt hónapja képezi a robogóm alkatrészét. Egy Stage6-os szivató mechanikával van beszerelve, ami a kormányidom alsó részére lett csavarozva, szóval kézre esik. Ennek nagy előnye, hogy ha a pöcköt kihúzzuk és beakasztjuk, állandó szivatást ad, ha a pöcköt benyomjuk, akkor időszakosat.

Beszerelése után a legérezhetőbb változás, hogy a motor gázadás nélkül indul, és stabilan tartja az alapjáratot. Egy hideg, kint töltött éjszaka után a motor állandó szivatóval is azonnal indult. Ami viszont sokakat jobban érdekelhet, a teljesítménynövekedés, mivel ez a karburátor azt is ad.

A gyári után lényegesen jobb gázreakció, és érezhetően, de nem meghökkentően nagy gyorsulásbeli javulás tapasztalható. A motor a nagyobb sebességet is gond nélkül viseli, és a gázmarkolat minden kis mozdulatára szinte azonnal reagál. A fogyasztásra nincs túlságosan nagy befolyással, érezhető hogy egy picivel többet eszik, de nem hörpöli be a tankot 80 km alatt. Kevés beállítást azonban igényel, de ettől se kell nagyon megijedni.

És itt mutatnék rá az egyik hátrányára, mégpedig arra, hogy az alapjárati csavar a karburátortest belsejében van, tehát kézzel nem lehet állítani, ehhez egy T-kulcs vagy egy elektromos csavarbehajtó “tip”-jét kell használni. A levegőcsavar a megszokott helyen és módon van, azt is ugyanezzel a “tip”-el lehet állítani. Másik aprócska hátránya, hogy alkatrészellátása nem túlságosan gazdag. A Dell’Orto karburátort kompletten össze lehet szerelni, mivel minden apró alkatrész, beleértve az alapjárati csavart szorító pici rugócskát is meg lehet venni külön. Ennek sajnos nem…

De mindezektől eltekintve jó kis karburátor, kinézetre visszafogott, de a feladatát tökéletesen ellátja. Beszereléshez pedig egy kis jótanács: A fekete kupakos vékony csövecske az olajcsőnek van, mellette pedig két másik cső, egymás alatt. Ez a karburátor-főtés csöve – mert bizony pár robogón ezt is be lehet kötni – amit ha nem akarunk használni, a hozzá adott fekete gumicsővel egymásba kell kötni, és kész is.

4 megjegyzés:

  1. Szép-szép. Egy a probléma, hogy a hozzá adott fekete gumicső nem azért van...

    VálaszTörlés
  2. Biztos megvan a maga feladata, de ezt a feladatot is jól ellátja.

    VálaszTörlés
  3. Majdnem vettem egy ilyet...De inkább rászerkesztek egy 16-os japán Walbro láncfűrészkarbit..:)

    VálaszTörlés
  4. Nem értem a problémát, Dell'Orto liszenszes karbi, igy miért gyártana a 2extreme pót alkatrészt, mikor már el van velük árasztva a piac...

    VálaszTörlés