2011. február 12., szombat

“HŐGUTA”–A léghűtéses rendszer

Mint azt már írtam, egyszerű és nagyszerű módja a motor hőmérsékletének szinten tartására. De ebből kifolyólag sajnos a fejlesztése is eléggé keskeny tartományban van, mivel túl sok lehetőségünk nincs.

Két lehetőség közül lehet igazából választani, ebből az egyik, hogy rásegítünk a levegőnek, hogy a helyére találjon. Ebben a STR8 vagy a TNT által gyártott légterelő burkolat segít nekünk például. Ezek ugyan optikai tuning kategóriába esnek. Azonban a hűtő a menetiránnyal merőlegesen helyezkedik el, így menet közben elég sok levegő elsüvít a beömlőnyílás mellett. Ezekkel az optikai kiegészítőkkel ezt a levegőtömeget tereljük a helyes irányba. És mivel több színből is lehet válogatni, mindenki megtalálja azt ami a legjobban mutat a robogóján.

 

A másik lehetőség hogy az egységnyi fordulatra jutó bepréselt levegő mennyiségét növeljük, oly módon hogy a “turbónak” megnöveljük a lapátjait, ezáltal nagyobb levegőmennyiségbe tud belekapaszkodni. Ebben szintén az STR8 segít nekünk az Over-Size ventillátorral. Ez persze néhány modellnél nem biztos hogy pontosan passzol a burkolat alá, de pár alátét és hosszabb csavar orvosolja ezt a problémát is.

 

Van még egy lehetőség, ez azonban drága mulatság. Ez pedig a léghűtéses motor vízhűtésessé alakítása. Szintén az STR8-et hozom fel példának, ugyanis van nekik egy vízpumpafedél-szettjük ami nemcsak a  meglévő vízhűtés kicsinosítására szolgál, de az alkatrészek meglétének hála a léghűtés is átalakítható vele. De emellett ki kell építenünk a csőrendszert, kicserélni a levegős hengert vízhűtésesre, kell egy kiegyenlítő tartály és egy hűtőradiátor is. Be kell kötni az ehhez tartozó elektromosságot is – márha van –, tehát ez nagy anyagi ráfordítást igényel.

A vízhűtéses rendszert is nemsokára kivesézzük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése