2011. január 16., vasárnap

Gyárkéményt az erőműre

A gyári motoron jelentős teljesítménynövekedést lehet elérni, pusztán egy jó kipufogó felszerelésével. De az hogy “jó” azt nem a márkára értem, hanem arra, hogy a megfelelő hengerhez a megfelelő kipufogót kell felszerelni. Lehet bármilyen szép, bármilyen márkás, sajnos nem biztos, hogy a motornak a legmegfelelőbb.

A kétütemű motoroknál a kipufogó látja el az egyik legfontosabb feladatot; biztosítja a keletkezett gáz kiáramlását, és azt, hogy a friss keverék a hengerbe maradjon, míg a dugattyú el nem kezdi sűríteni. Egy megfelelő kipufogóval akár 40%-os teljesítménynövekedést is el lehet érni, egy nem megfelelővel lehet hogy az alapjárat is nehéz feladat lesz gépünknek. Minden kipufogó egy megadott hengerűrtartalmú vagy típusú hengerhez készül. Más kell egy ötvenes öntöttvasnak, és más egy hetvenes alumínium hengernek. Nade akkor lássuk is, mihez mi passzol.

(Itt csak a neveket fogom feltünteni, a részletesebb jellemzéseket majd később taglalom, minden csövet külön-külön)

ALAP KIPUFOGÓ – az 50 ccm-es hengerekhez lettek kitalálva, és a berozsdásodott, vagy optikailag csúnyának tartott gyári kipufogó helyettesítésére lettek kitalálva. Optikailag jobban néznek ki, és nagyon csekély teljesítményt is növelnek. Ilyenek például a Gianelli Go, Leo Vince TT, Technigas SilentPro.

SPORTKIPUFOGÓ – ezek már szélesebb körbe alkalmazható kipufogók, elmondható róluk hogy 50 és 70 ccm-es, legtöbbször öntöttvas hengerekhez vannak. Ezek a kinézetükön felül már jelentősebb teljesítményt adnak a robogónak. Ilyenek a Gianelli Extra, Hebo Performer, Leo Vince ZX, Tecnigas nextR vagy a TEK.

SPORT-VERSENY KIPUFOGÓ – ezek már 70 ccm-es sport és versenyhengerekhez lettek kitalálva, széles tartományban dolgoznak, és a sportkipufogóknál is nagyobb teljesítményt képesek adni. De csak a 70 ccm-es hengereknek! Ilyen cső például a Yasuni Z vagy R, Laser X-Pro (50-esen is megállja a helyét), Stage6 Pro, Gianelli Reverse.

VERSENYKIPUFOGÓ – kifejezetten versenycélokra, olyan robogókhoz, amikben 70ccm-es, magas fordulatú henger dolgozik. Ezek szűk tartományban dolgoznak, de ott nagyon nagy erőt adnak! Ilyenek a Gianelli Shot, Malossi MHR és MHR replica, Hebo Manston, Polini For Race vagy Evolution.

A megfelelő kipufogó kiválasztása után a karburátorba nagyobb főfúvóka kell, és a tuning mélységétől függően apróbb vagy jelentősebb változtatásokat és hangolásokat kell végrehajtani az erőátviteli rendszeren.

Nemsokára külön is bemutatom ezeket a kipufogókat Mosolygó arc

Forrás: Scootermagazin.hu

2 megjegyzés:

  1. Jó az oldal, Petikém ! Látom belehúztál az újévben !! Hajrá, csak így tovább , üveghangig !!

    VálaszTörlés
  2. 2013.12.17. 3:26 ezt írta ("Zoltán Udvarhelyi" ):

    Udv! A kipufogos leirasotok nagyon jo!! En nemreg vettem egy technigas next-r kiput. Feltettem az 50es sr-re es katasztrofa. Letezhet hogy a motor mar gyenge ehhez? A gyari csovevel megy 60-70-et...ezzel max 20at. Vagy a csővel lehet gond? Kipucoltam es a melohelyen kifuvattam. Rendesen atmegy rajta a levego. Ujra tomitettem mindent. Utana is ugyan ezt produkalta. Tipp - tanacs?

    Ha a tuningolt sr (70es) kuplungjat atrakom akkor elmegy 25-30ig.

    Elore is koszi a tippet ha van:)

    blue@akmt.hu

    Udvarhelyi Zoltan

    VálaszTörlés