2011. november 3., csütörtök

A második lépés az úton – 1000. km

Ha túlvagyunk a motorvásárláson, és már az 1000. km is megvan, akkor jöhet állomásunk következő lépcsője, amikor is a motort ismét a márkaszervizbe vagy a szerelőhöz visszük a km utáni szervizre. Itt pedig történnek dolgok amik egy lépcsővel feljebb emelik a robogózás színvonalát.

 

Persze ez egyénfüggő, de a legtöbb bolt ilyenkor felajánlja, hogy kb 10.000 Ft-ért kiveszik a robogóban elhelyezett fojtásokat. Ez a legtöbb kínai robogónál azt jelenti, hogy a légszűrőházat és a főfúvókát kicserélik, és kap a motor egy szabad lábas – tehát nem fordulat és egyéb korlátozásokkal ellátott – CDI-t. Ezek után a motor nem fogja annyira köpni az olajat a kipufogón, és könnyebben fog indulni is.

Zárójelben jegyzem meg, vannak modellek, ahol a variátor is blokkolva van, hogy ne pörögjön szét a motor, ez is fojtásnak minősül.

Ez lényegében véve a tuning belépője, mivel a fojtott CDI minden tuningolási lehetőséget kizár. A légszűrőnek is ilyenkor szűkebb a szívó-keresztmetszete, a motor nehezebben tud levegőt venni, ezáltal ez is hátráltató pont. Persze ezek cseréjét házilag is meg lehet oldani, mivel sok gyártó kínál már alkatrészeket, de ha még nem csináltunk ilyet, érdemes a szakemberre bízni a dolgot.

    

Ha ez megvan, akkor viszont ismét egy kis óvatosság – tapasztalatból mondom – a kirajtolásnál, mert csak a fojtás akkorát fog rajta, hogy kivétel után úgy ugrik mint a bakkecske. Tapasztalat, én is nagyon meglepődtem, mikor a kanyarból kifelé húztam egy kövéret…

Ez egy rövidebb epizód, mivel itt a motor megújult erőviszonyait kell megszokni, és magabiztosan kezelni. Persze ez se egyszerű, de ha már megvan a legtöbb rutin, akkor csak újra meg kell szokni a motort, és ez főleg az első motorosokra érvényesek. Ha előtte gond nélkül ment a közlekedés, akkor mostmár tényleg nem fog gondot okozni, főleg mert erősebb a gép, és gyorsabb.

A következő lépcső már a tuning, de ezt már elkezdtem taglalni ˝A Tuning Útja˝ sorozat első részében, amit itt alul olvashatsz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése