2011. október 22., szombat

Stage6 hűtött kuplungharang

A megfelelő hűtés nagyon sok szempontból fontos, hiszen a meghajtás legjobb hatásfokának elérése érdekében hűteni kell az alkatrészeket. Egyik ilyen alkatrész a kuplung, aminek pofái erős csúszással adják tudtunkra, hogy túllépték az üzemi hőfokot. Persze hűtött kuplungharang eddig is volt, de a Stage6 picit átgondolta a dolgot…

A legtöbb kuplungharangon ugyanis egy kívülre húzott bordás gyűrű jelentette a hűtést. Valóban, ez is egy nagy segítség, két hibája azonban van: először is, hogy nem közvetlenül hűt, csak közvetve, és a levegőt nem mozgatja meg a dekli alatt. A Stage6 Kuplungharangjain a legfeltűnőbb és leglátványosabb elem a sok kis hűtőlapát a külső oldalon. Egyszerre oldják meg a két problémát, mivel közvetlenül a kuplungot hűtik, és úgy préselik a levegőt a kuplung felé, mint egy turbina.

   

Ennek a harangnak két verziója van, a “natúr”, és az R/T verzió. Az R/T annyiban különbözik, hogy többlet-erősítést kapott, és picit eltérő gyártási eljárást, hogy a legextrémebb terhelést is gond nélkül el tudja viselni. Csak 107 mm-es verzióban létezik (legjobb tudomásom szerint), de a legtöbb robogóba installálható a rendszerbe.

Előnyei közé sorolható a kicsi súly: a natúr verzió súlya nem éri el a 400 grammot, és az R/T verzió se sokkal nehezebb. A kis súly kompenzálja a préselt levegő ellenállását, hogy még ígyis jobb legyen vele a teljesítmény, mint egy másik versenytársáéval.  Belső felülete homokfújt, ami érdessé teszi, tehát a kuplungpofák hamarabb találnak stabil kapaszkodási felületet, tehát jobban megugrik a robogó.

Személy szerint még nem használtam a sajátomban, de tervbe van véve egy R/T beszerelése. Utána biztos többet fogok tudni mondani róla :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése