2012. január 20., péntek

A lakkozott kipufogó

A krómozás nagyon jól néz ki, nagyon ellenálló – főleg ha a középsztenderrel nem verjük le róla, és tisztán tartjuk – de sajnos az eljárás miatt nem túl olcsó mulatság. Emiatt a kiszemelt kipufogó ára akár 8-10 ezerrel is drágább lehet a lakkozottnál. De a lakk sajnos nagyon hamar megelégeli az időjárás viszontagságait, és a magas hő terhelést.

A legelső sérülésre utaló nyomok a leömlőnél fognak jelentkezni, itt ugyanis a lakk feketés-lilás olajszerű színt vesz fel. Ez még a kisebbik probléma, itt a lakk csak szimplán megég. De egy idő után elkezd rozsdásodni, lepattogni, és esztétikailag bizony sokat ronthat a motor összképén. Erre persze meg lehet próbálni még a legelején megoldást találni, de sajnos a magas hő terhelés miatt ezek reménytelenek, a lakk egy idő után lepattog.

Vállalkozó szelleműek, figyelem, irány a műhely a csiszolópapírért, és mehet az újrafestés! Ez korántsem olyan komplikált, csak kell egy kis odafigyelés…az első lépés, hogy levesszük a kipufogót, és a hangtompítót. Ezután egy durva szemcsés csiszolópapírral szépen eltávolítjuk a lakkozást. Nagyon fontos, hogy a teljes lakkozást el kell távolítani, és bizony az olyan helyekről is, ahova nehezen férünk. Ezt szépen megismételjük egy finomszemcséssel is. Miután pedig ellenőriztük, hogy sehol nem hagytunk lakkozást, ajánlott egy megtörölgetés, enyhén átitatva alkohollal. Ez azért lesz fontos, mert az új lakk nem tapad meg a zsíros felületen.

Ha ez megvan, jöhet az új lakkozás, mondjuk egy flakon Motip hőálló lakk spray személyében. Ez van átlátszó, és fekete színben is, de elmondható, hogy a fekete jobban ellenáll minden környezeti hatásnak, és a tisztítása is egyszerűbb. A használati útmutató a termék adatlapján van, de általánosságban elmondható, hogy minden ilyen nagy hőt elviselő festéknek szüksége van egy hideg és egy meleg száradásra is. Egy adott rétegre csak a két szárítási fázis után érdemes újat felvinni, így tartósabb lesz, és nem mossuk le a spray oldattal az előző réteget.

Szóval, ha a lakkozás már nem az igazi…van megoldás…és picit még a gyárira is hasonlítani fog (ha Rendőrbácsi kérdezi ;))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése