2011. május 3., kedd

Ha villog a piros-kék lámpa

Avagy mi van akkor ha megállít a rendfenntartó szerv? Hát bizony sokszor elég komoly bírságra lehet számítani, főleg ha nagymotorra nincs is jogsi – mert ugye 70 ccm és 45km/h fölött hivatalosan kell. De vannak mentő megoldások erre a váratlan helyzetre is.

Rengeteg gyártó ráérzett, hogy a tuning hamar visszaesik, ha a rend éber őreinek szúrja a szemét. És a szó mindhiába, ha a rendőr felül, és már induláskor kiderül, hogy ebben bizony több paripa és esetleg nagyobb köbcenti van, mint megengedett. De azért adhatunk magunknak egy esélyt. Most 3 lehetséges – nem túl olcsó, de lehet hogy hamar kifizetődő – megoldást mutatok be.

 

Először is kezdjük az MVT Millenium gyujtással. Ezen belül is nekünk a legérdekesebb az RJ 062X sorozatszámú szabadlábas CDI, annak is a kék kábele. Ezt érdemes egy jól eldugott, de számunkra könnyen hozzáférhető helyen kapcsolóval megbontani. Ezt a kábelt egy testre kell kötni. Ugyanis ha ezt a kábelt letesteljük, akkor az okos kis CDI dobozocska nem fogja engedni, hogy a motor 5500 fölé iramodjon! Itt mondjuk elég sarkallatos pont, hogy a kuplung azért ez alatt legyen, mert elég gyanús, hogy nagy iramból megállítanak, aztán hirtelen el se indul a motor.

 

A következő okosság, egy kis fekete doboz a fékhez csatlakoztatva. Ez az SR fékes fordulatszámszabályozó. Itt egy PIN kódot kell az egységnek adni, a fékkar segítségével. Hosszú húzás az 1, rövid húzás a 0. Lehetséges 5 és 7 jegyű egyedi kód. Ezt ha a fékkarral “beütjük”, a gyújtásrendszerre kötött egység leszabályozza a fordulatot. A kód újra megadásával ez a szabályozás feloldódik. Nincs látható kapcsoló, csak a fékkarokat kell behúzni a megfelelő ütemet. Ez annyiból is jó, hogy elég érzékeny a kód bevitelére, így nincs az hogy véletlenül olyan üti be, aki alatt nem kéne elszállnia a motornak.

 

És mégegy apró kütyü. Ezt a Pinasco cég gyártotta, egy olyan fordulatszámszabályzó, amit távkapcsolóval lehet aktiválni és kiiktatni. Előnye, hogy a rajta lévő csavaróval könnyen beállíthatjuk hogy milyen fordulatig szabályozzon a gép le. A távkapcsoló zsebből kapcsolása után a motor már le is van korlátozva. Miután mindenki megnyugodott, a kapcsoló újra megnyomásával ismét szabadulhat a motor a láncaitól.

Ezen kütyük nem olcsók, de ha jobban belegondolunk, rengeted kellemetlen közúti szituációtól kímélhetnek meg, mikor az alkatész árának akár többszörösét kéne kifizetni, és lehet, hogy nem is egyszer. Szóval, modor visszafog, papírok a kézbe, és kapcsolásra felkészülni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése